RODZICE

Prowadzę bloga, aby pomóc uczniom poznawać świat i odkrywać edukację w ciekawy sposób jak również przygotować uczniów do dalszej edukacji w niełatwej przyszłości, jak sami rodzice wiedzą... ,ale damy radę. Trzeba w to wierzyć i systematycznie realizować wyznaczone sobie cele.
















Cyber Academy- film o bezpieczeństwie w sieci


Wspaniałe ćwiczenia  przeczytaj jak  sami możemy sobie  pomóc...




https://zsp-rakow.edupage.org/a/zdalne-nauczanie?eqa=dGV4dD10ZXh0L3RleHQ5JnN1YnBhZ2U9NA%3D%3DCo im w duszy gra poza dźwiękiem Messenger'a ...


Co rodzic powinien wiedzieć o egzaminie ósmoklasisty?

Co czeka na uczniów podczas egzaminu ósmoklasisty i co rodzic powinien o nim wiedzieć? Zapraszamy na webinarium, podczas którego odpowiemy na pytania rodziców związane z egzaminem oraz podzielimy się wieloma praktycznymi wskazówkami.


Proszę zalogować  się  na webinarium na poniższym linku.






Szkołą z Klasą



Cyberbezpieczenstwo  film 

Dobrostan cyfrowy - Poradnik  dla  rodzin Fundacji Szkoła z  Klasą

Oxford Owl -reading,  Enjoy the story together

Testy Cambridge

Przygotowania do egzaminu...


Jak zwiększyć zainteresowanie uczniów w  zdalnym  nauczaniu




Rejestracja do eDesku uczeń  -zakładanie konta  uczniowskiego.

Ważne  aby dziecko mogło  się uczyć  słownictwa  ze słuchu, piszcząc  kolejne  wyrazy i wyrażenia wypowiadane przez  lektora.


Poradnik dla rodziców/opiekunów kl. I




 Style uczenia się ...


Kompetencje kluczowe ... co to takiego?

Lista kompetencji kluczowych


Coś dla nas...

Nauczanie Online-warto obejrzeć  jak  wspólnie możemy wspierać  dzieci.


Na  blogu są nowe informacje i zadania w ramach powtórzenia i nauki przez zabawę. Każda  klasa ma swój folder, gdzie czekają na uczniów kolejne zadania. Zadania pozwolą spędzić czas  w  ciekawy sposób dzięki zabawie, która prowadzi do utrwalenia lub  zdobycia nowej porcji wiedzy.
Starajmy się wykorzystać ten czas jak najlepiej. Szukajmy pozytywnych stron, każdej nowej sytuacji w naszym życiu. Pomóżmy dzieciom spędzać czas pożytecznie i z korzyścią  dla nich. Mogą utrwalać  wiedzę w zaciszu domowym.

Zachęcam do codziennych spotkań z p. Agatą Jakuszko, która w aktywny sposób pokazuje  nam sposoby na wykorzystanie tego czasu, aby się  nie  nudzić i nauczyć się ciekawych rzeczy. Spotkania odbywają się codziennie o godz. 9:00. Wystarczy kliknąć  na  link: Rysujemy z Agatą
Może  ktoś będzie kiedyś  pomagał  innym w podobny sposób?
Jestem ciekawa Waszych wrażeń.




Wsparcie dziewcząt ...   super  film, Fundacja KOSMOS  dla dziewczynek

Początek roku szkolnego ...    List dla nowego nauczyciela - w oryginale

Gra Dydaktyczna - Bójka na słówka

Jak się uczyć lepiej?

Mapy myśli w 10 krokach

Postulaty efektywnego nauczania i uczenia się 

Dysleksja część II 

Dlaczego tak trudno być dobrym nauczycielem? ... ciekawy wykład z Neurobiologii Edukacji.
MOZART group - How to impress a woman- warto obejrzeć

Dzisiaj dzieci są inne ...


Może ciszej na lekcji ...

Przegląd Filmów - nie tylko dla szkoły

Apel do społeczeństwa...  warto przeczytać

Budowanie Relacji

Zrozumieć więcej...

Gojnik, Szałwia Libańska.... zamiast  słodkich napojów.

Relaxing Music

7 cech ludzi sukcesu

Zdrowe Odżywianie

Stopnie a Sukces


Mam dziecko w szkole...

Jak polubić naukę?


Safer Internet - Owce w Sieci...-flimy

Necio - zabawa w Internet

Jak wspierać dziecko w budowaniu poczucia własnej wartości?

Inspirujące wskazówki p.Magdy...

Jak można odnieść sukces?

Jak się uczyć żeby się nauczyć?


16 "młodych" słów dla starszych osób

Więcej niż zdrowe odżywianie...

6 skutecznych sposobów na nakę języka obcego
Dekoracje Świąteczne


Comożna robić w Splicie... w Chorwacji?



Rita Pierson - Każde dziecko potrzebuje ... Nask Akademia
Mówię swoim nauczycielom...

Jak uczy się mózg?

Jak się uczyć aby się nauczyć?
Technologia a dziecko...

Dalej Lama!

Prezentacja dla Rodziców - egzamin ośmioklasisty


Mózg nastolatka


Egzamin óśmoklasisty: znajomośc środków językowych

Egzamin ósmoklasisty: słuchanie

Egzamin ósmoklasisty

Chroń dziecko w sieci, tu Fundacja Orange przygotowała bezpłatny kurs internetowy dla rodziców na ten temat i wiele interesujących wiadomości.

Szkoła Neuronów

Problemy ze snem nastolatka

Nauczanie przyjazne mózgowi...

Jezyk-angielski-dla-dzieci-oczekiwania-rodziców


Nowa Podstawa Programowa...

Pokolenie XYZ a komuniakcja...

Bezpieczeństwo w sieci

Nauka języka przez skojarzenia

Postrzeganie rodziców przez dzieci

Jemen-Halima-ma-12-lat... to dopiero jest przyszłość... ;-(

Naucz Babcię angielskiego - z blogu Głowa Pełna Pomysłów


Ksiązki dla dzieci http://www.kulczykfoundation.org.pl


Generacja Z
Introducing Generation Z


Zbliżają  się  Święta... może  rodzice zaciekawią  dzieci czytaniem książek tu można kupić tańsze książki.

CZYM JEST PROCES UCZENIA SIĘ? Dominika Kulczyk przyjacielem szkoły, więcej można przeczytać tu.












Życie młodych ludzi on line i off line- Dr hab. Jacek Pyżalski, prof. UAM
 Warto posłuchać

Jak pomoc dziecku skrocic czas nauki i usprawnic proces zapamietywania

Jak-pomoc-dziecku-w-nauce-jezyka-obcego.

Karty Grabowskiego-jak nauczyć dziecko dodawania i odejmowania

Wodne stworzenia powstają w łatwy sposób

Wkrótce Tłusty Czwartek i przepis na pączki.

Ułatwienie życia...

Jak uczyć dzieci angielskiego sprawdzone metody

Nauka przez zabawę

http://www.ekomini.pl/pl/  ciekawa strona ... polecam szczególnie


Jak się uczyć i nie tylko

Wybór własciwej gry dla dziecka

Metoda pracy Helen Doron

Mamo,  tato chcesz pomóc  swojemu dziecku, poświęć mu kilka chwil i sprawdźcie  razem...
Polecam  słownik https://www.diki.pl/  ważna jest wymowa, a nie tylko zapis danego słówka.

Festiwal ,,Nauki przyrodnicze" Coraz więcej dzieci ma problemy z mową i ...


Mapy Myśli...

cd. Map Mysli





Super słownik fonetyczny, który  pomże  dziecku w  nauce a mama czy tata może  razem  z dzieckiem  odsłuchać zapis  fonetyczny danego wyrazu.

Porady dla rodziców...


Programowanie rodzinne...

Zakładka do książki wspólne spędzanie czasu  na jesienne wieczory.


Budowanie dialogu z dzieckiem...


Bezpiecznie Tu i Tam - nowe technologie w szkołach z Fundacją Orange - INSPIR@CJE 2016

 

Bardzo ciekawe wiadomości...


Warto posłuchać:

http://www.edukacjaprzyszlosci.pl/

Najpiekniejsze-filmy-dla-dzieci-i-mlodziezy

Uważam za dobrą metodę JESZCZE NIE (NOT YET), o której opowiada Carol Dweck podczas TED Siła wiary, że można się  zmienić. Warto także posłuchać wykładu Jacka Walkiewicza pt. Pełna moc możliwości z TEDxWSB.





Khan Academy zapewnia:
bezpłatne oglądanie filmów z różnych dziedzin wiedzy (matematyki, biologii, chemii, fizyki, historii, finansów, czy też informatyki i zmienia myślenie, że  nauka to zdobywanie wiedzy nie tylko w szkole...

Motywacja dla każedgo jest podstawą rozwoju i zdobywania wszelkich kompetencji.  To  film dla nas wszystkich. Słynny polski coach, który łamie wszelkie stereotypy o Polakach i ich możliwościach.


Jak uczy się mózg from Bohdan Orłowski on Vimeo.

Cyfrowym rodzicem być

http://www.interklasa.pl  największy portal edukacyjny. Zawiera stale aktualizowany katalog  polskich zasobów edukacyjnych w sieci. 


http://mistrzowiekodowania.pl/

Darmowe zdjęcia można  pobierać po zalogowaniu ze  strony:

Bezpłatne zdjęcia

Doswiadczenia nie tylko z  najmłodszymi pociechami.

Odpakowani

..................................

Super Simple Songs to bardzo popularny kanał YouTube, na którym znajdziemy mnóstwo atrakcyjnie wykonanych piosenek dla dzieci w języku angielskim.

Ciekawe artykuły

................................                           

Bezpieczny Internet to hasło przyświecające przedstawieniu w wykonaniu uczniów kl. IV-VI. Nasi uczniowie poczuli się prawdziwymi aktorami wcielając się w role wybrane prze siebie. Niezwykły dzień  Kasi sprawił, że  znów odczuła potrzebę rozsądnego korzystania z zasobów  Internetu.

Przedstawienie kl. IV

Przedstawienie kl.V i VI 

Tutaj dydaktyczne filmiki pt.,,Owce w Sieci" celem jest edukacja na temat zagrożeń związanych z korzystaniem przez dzieci z Internetu, telefonów komórkowych i innych nowych technologii. Przyjemnego oglądania

http://www.sieciaki.pl/

http://www.necio.pl/

Naucz swoje dziecko mądrego korzystania z sieci

Rodzicu, chcesz aby Twoje dziecko czyniło postępy w nauczaniu matematyki, odwiedź podaną stronę: 

 http://www.edukacjaprzyszlosci.pl/

Celem Fundacji Edukacja dla Przyszłości jest wspieranie polskiego systemu edukacyjnego poprzez udostępnienie uczniom i nauczycielom nowoczesnej i bezpłatnej platformy edukacyjnej.



Rodzice często zastanawiają się jak pomóc dziecku w nauce języka angielskiego? Chęci pomocy są zazwyczaj ogromne, ale podstawowym tłumaczeniem jest zazwyczaj własna nieznajomość języka. Czy naprawdę jako rodzic nie mogę uczestniczyć w rozwoju językowym dziecka?

Zainteresuj się mną !
Z własnego doświadczenia nauczyciela wiem, jak ważne dla uzyskanych wyników nauki jest samo zainteresowanie rodziców pracą szkolną dziecka. Jeśli mama lub tata chcą dziecku pomóc, razem z dzieckiem czymś się zająć, to dla niego jest to rzecz ważna i potrzebna. Skupienie uwagi Rodziców na obowiązkach szkolnych dzieci motywuje je do lepszej pracy, a zarazem pomaga w zdobyciu wiedzy. Warto więc zainwestować trochę własnego czasu i energii w udaną przyszłość swego dziecka. Rola ucznia wiąże się z większymi wymaganiami zarówno ze strony nauczycieli, jak i rodziców. Doskonale widoczne jest, które z dzieci są systematycznie motywowane do samodzielnej pracy w domu. Podkreślam - samodzielnej pracy, bo niestety są przypadki odrabiania zadań domowych za własne dzieci. Naprawdę dużo więcej szkody robimy własnemu dziecku przy tego typu postępowaniu, nawet jeśli nauczyciel nie zauważy w pracy domowej „zbyt dużej pomocy” rodzica. Każde następne zadanie domowe będzie się wiązało z oczekiwaniem dziecka na zrobienie za niego pracy domowej, z nauką niesamodzielności i niestety - oszukiwania. Nie takiej pomocy dziecko oczekuje. Przy nauce języka obcego - systematyczność i powtarzanie materiału jest niezbędnym elementem. Dlatego zainteresujmy się, czy ta wiedza, którą nauczyciel przekazuje dzieciom na lekcjach, jest systematycznie utrwalana w domu. Niestety, nie sposób nauczyć się języka, bazując na lekcjach w szkole bez pracy domowej. Wiedza, zdobyta w szkole, na pewno się przyda, ale szczególnie w niektórych dziedzinach, takich jak nauka języka obcego - należy ją stale uzupełniać. Szkoła wskazuje uczniowi kierunek, od niego i wsparcia rodziców zależy czy podejmie wyzwanie.
Nawet jeśli nie znam języka, którego uczy się moje dziecko mogę sprawdzić, czy ma zadaną pracę domową i wyegzekwować odrobienie jej. Przejrzeć z nim notatki z zajęć i poprosić, aby nauczyło nas kilku słówek poznanych na ostatnich zajęciach oraz spędzić z nim czas inspirując do szukania kolejnych źródeł nauki języka. Internet, który jest tak lubiany przez dzieci, może być prawdziwą językową kopalnią wiedzy. Ale dopilnujmy, aby dziecko spędziło miły czas przy komputerze na stronach, które rozwijają językowo. Kilka znanych i cenionych portali do nauki języka posiada strony internetowe warte polecenia . Można tam znaleźć gry językowe do zabawy z dziećmi, wspólnie z dzieckiem szukać informacji lub wydrukować materiały do wykorzystania na później: www.britishcouncil.org/kids

Podsuwajmy dzieciom proste anglojęzyczne bajki lub komiksy. Jeśli nauka angielskiego stanie się dla dziecka przyjemnością a nie przykrym obowiązkiem, na pewno opanuje ten język szybciej. W czasie podróży lub przed snem słuchajmy z dzieckiem angielskich piosenek. Jest bardzo wiele możliwości rozwoju językowego dziecka, ale one naprawdę wymagają naszego wsparcia i motywacji przy samodzielnej pracy w domu. Dziś wiedza szkolna to za mało. Każdy rozumie że obecnie znajomość angielskiego jest potrzebna w każdej dziedzinie życia. Nie wystarczy sumienne chodzenie do szkoły. Trzeba więcej pracować nad sobą, rozwijać wszelkie umiejętności, działać i to działać intensywnie.

Rodzice-Dziecko - Nauczyciel Fundamentalną rolę w procesie nauczania odgrywa zaufanie, jakim obdarzają siebie nawzajem rodzice dziecka oraz jego nauczyciele. Pomoc rodziców w nauce języka obcego jest niezwykle ważna i jest możliwa nawet wtedy gdy rodzice nie znają języka obcego. Wbrew pozorom jest to proste i nie zajmuje wiele czasu:Konsekwentnie motywujmy dziecko, doceniajmy jego starania;Wspierajmy dziecko w jego wysiłkach;Wykazujmy zainteresowanie doświadczeniami dziecka;Doceńmy sukcesy dziecka i chwalmy jego umiejętności bez względu na etap nauki i nie zawsze pozytywną własną ocenę efektów osiąganych przez dziecko;Wskazane jest ograniczenie własnych oczekiwań odnośnie efektów, jakie dziecko może osiągnąć na tym etapie nauczania. Pamiętajmy, że nie sposób ominąć etapów niezbędnych w przyswajaniu i nauce języka, etapów błędów, wstydu przed mówieniem, większego lub mniejszego zniechęcenia, buntu czy niezdecydowania.
Opracowane na podstawie:Harmer Jeremy: “The practice of English language teaching”, Longman, 1991Zawodniak Joanna: “The place of Neuro-Linguistic Programming In young learner L2 acquisition”Bogucka Mariola, Hasse Maria: “English adventure”, Longman, 2005Komorowaska Hanna: „Metodyka nauczania języków obcych”, Fraszka edukacyjna, 2005Szulc-Kurpaska Małgorzata: „Współpraca z rodzicami w nauczaniu języka angielskiego w klasach 1-3”.

Co zrobić, aby nauka kojarzyła się nie tylko z obowiązkiem ale również z przyjemnością?

Jakie metody sprawią, że będzie ona bardziej efektywna?Wystarczy, że odkryjesz swój indywidualny sposób uczenia się. Badania na temat pracy mózgu wykazują, że możemy uczyć się szybciej i łatwiej zapamiętywać nowe informacje, jeżeli znajdziemy styl uczenia się odpowiadający naszym preferencjom. Istnieją cztery główne style uczenia się:

-wzrokowy

-słuchowy

-dotykowy  

-kinestetyczny

Według przeprowadzonych badań wynika, że około 30% ludzi zapamiętuje trzy czwarte z tego, co usłyszy, około 40% zapamiętuje trzy czwarte z tego, co przeczyta lub zobaczy, około 15% najlepiej uczy się dotykowo i tyle samo uczy się poprzez ruch i działanie, czyli kinestetycznie.

Wzrokowiec

Lubi wokół siebie porządek. Zwraca uwagę na wygląd zewnętrzny swój i innych osób. Dobrze zapamiętuje kolory, rysunki, położenie przedmiotów oraz twarze. Nie ma pamięci do imion, nazwisk, tytułów. Mówi szybko utrzymując kontakt wzrokowy z rozmówcą. Używa często takich słów jak: widzieć, patrzeć, wyobrażać, spójrz, obraz, wygląd, kolor, obserwować. Używa następujący zwrotów: ” zobacz, jaka piękna muzyka”, “wyglądasz na zmęczonego”, “spójrz jak to pięknie pachnie”, “to wygląda bardzo interesująco”. Najlepiej pamięta to, co zobaczył w postaci tekstu, filmu, zdjęć, wykresów, prezentacji, materiałów graficznych. Lubi zapisywać i robić notatki. Preferuje sztuki wizualne. W nauce nie przeszkadza mu muzyka i odgłosy rozmów, ale panujący w jego otoczeniu chaos i nieporządek.

Słuchowiec

Lubi dialogi i rozmowy. Uczy się słuchając innych i dyskutując. Dobrze pamięta twarze. Komunikując się z inną osobą zwraca uwagę na dĹşwięk jej głosu, sposób mówienia i na to, co mówi. Lubi czytać głośno lub półgłosem, mówi sam do siebie, śpiewa i gwiżdże. Zapamiętuję muzykę i przebieg rozmowy, może mieć natomiast kłopoty z odczytywaniem map i geometrii. Używa słów: cichy, głos, dźwięk, odgłosy, głośny, rozmawiać, hałasować. Charakterystyczne sformułowania to: “słuchaj”, “posłuchaj jakie to dobre”, “był za duży hałas”, “słuchaj jakie to ciekawe”. Potrzebuje ciszy, aby się uczyć. Muzyka lub hałas go rozprasza. Z łatwością uczy się języków obcych.


Dotykowiec

Uczy się przez dotyk, odbieranie wrażeń na powierzchni skóry. Używa rąk i palców, które łączy z dotykiem i emocjami. Zwraca uwagę na gesty i mimikę ciała. Utrzymuje kontakt wzrokowy z rozmówcą. Często zachowuje się ekspresyjnie; gestykuluje, tupie. Lubi ruch i emocje. Używa słów: cieszyć się, bać się, zimno, świeży, twardy, miękki, pachnący, cierpieć oraz następujących zwrotów: “mam wrażenie “, “czujesz to?”, “czuję co masz na myśli”. Zapamięta lepiej to, co narysuje. Uczy się poprzez wykonywanie czynności, koncentruje się na zadaniach umysłowych. Ma problem z odcięciem się od cudzych uczuć, co nie pozwala mu się skoncentrować.

Kinestetyk

Najchętniej uczy się w ruchu. Męczy się słuchając wykładu. Gdy siedzi na krześle zwykle porusza nogami lub kołysze się. Potrzebuje dużo przestrzeni. Cechuje go pragmatyzm. Często gestykuluje, mówi niewiele i lakonicznie. Używa słów, które opisują działanie: szybko, ruszać się, organizować, jechać, załatwiać. Charakterystyczne dla niego zwroty to: “to mnie porusza”, ” wezmę sprawy w swoje ręce”, “trzeba stąpać twardo po ziemi”. W czasie nauki kinestetyk powinien robić częste przerwy na ćwiczenia fizyczne. Chociaż sam potrzebuje dużej ilości ruchu, ruch innych go dekoncentruje.




Brak komentarzy: