Class V


Hi, today you are working with these tasks:




Unit 5

Stopniowanie przymiotników

Stopniowanie przymiotników


110 ANGIELSKICH SŁÓWEK w 1 godzinę - BEZ WKUWANIA

Beginner Levels - Learn English through Oxford English video

How much/ many

 Happy task- monsters 

Edi English - quiz


Quiz


Games


Grammar games


Transport

Task

Verbs- czasownki

Vocabulary - słownictwo

Adjectives- przymiotniki

Tasks for you


Quizlet  proszę  odszukaj właściwą  lekcję i ucz się wymowy  słówek.

Irregular Verbs - Czasowniki Nieregularne


Can I borrow...? - lesson 6.4

Jobs at home -lesson 6.5 

Past Simple

Task

At the restaurant



Write past simple for verbs:

have-

go-

drink-

come-

make-

take-

eat-

meet-

Basic Level for 3

.........................................................................................

do - 

feel -

and more:  write your own sentences with 5 verbs use Past Simple

Medium Level for 4

................................................................................................

Write 7 sentences with the selected verbs.

High level

.................................................................................................

Past Simple - Eduelo

Jobs Eduelo.pl




Past Simple cool material


Past Simple

Game: What's missing?

https://drive.google.com/drive/folders/1LNdEnYjKNBfSxy3lAX7Yt-cGWNgshBzE

St. Patrick's Day pdf all tie

St. Patrick's Day Freeze Dance.     Ireland Dance        Film+Quiz     Tic tac toe

http://edienglish.com/Quizy.html

Game - St. Patrick's Day

Tic tac toe - Spring


Was/were - unit 5 EC A1+

Was/were -questions

Was/were - połącz w pary


task for YOU 

Opinions

Opinions

Stopniowanie przymiotników

Stopniowanie przymiotników

Stopniowanie przymiotników

Propositions of place -Przyimki miejsca

Easter

Tasks- zadania

Computer


Stopniowanie przymiotników - te zadania z nauczycielem




Grammar tasks

Stopniowanie przymiotników

Stopniowanie przymiotników

Revision- Present Continuous

Christmas Quiz.     Quiz    QuizQuizWordwall quizQuiz

Christmas song. Marry Christmas

Zestaw dla klasy 3-5 -> tutaj

Zestaw dla klasy 6-7 -> tutaj

Zestaw dla klasy 8+ -> tutaj

Tasks for YOU

Verb "to be" - czasownik - "być"






Merry Chistmas song


Food- game.           Food materials.     Healthy. food- learningapss

Past simple

QUEEN ELIZABETH'S PLATINUM JUBILEE for kids

Platinum Jubilee

What a wonderful world

Travel equipment

Verbs - czasowniki

Things to do on holiday

Transport

buying the ticket


Unit7 Past Simple

Asking for and giving advice

Past Simple   Past Simple  

To be

Going places  Daily activites

Present Simple or Past Simple

Great Britain and

Bugs

  

Vocabulary- słownictwo






Past Simple- Czas przeszły zadanie

Mr Bean - Cooking Spaghetti (Past simple- regular forms)


Beautiful Planet Earth video

Easter

Easter

 Easter week   


Past Simple irregular verbs tasks

              

Korki4free- was/were you tube- film

Was/were sprawdź się


Bugs-znajdż pary


World Water Day



COMPARISON OF ADJECTIVES stopniowanie przymiotników

1. Stopień wyższy przymiotnika używamy kiedy porównujemy 2 rzeczy bądź  osoby..

Do krótkich przymiotników dodajemy końcówkę er i używamy wyraz than -od

 

a) Tom is taller than Peter Tom jest wyższy od Piotra.  Peter is  younger than Tom.

May is longer than April. Warsaw is bigger than Olsztyn.

 

Do wielosylabowych przymiotników dodajemy wyraz more i używamy wyraz than.

b) Mary is more beautiful than Anna. My bike is more expensive than yours.

These tests are more difficult than tests in Maths.

 

2. Stopień najwyższy używamy kiedy wyróżniamy osobę bądź rzecz.

Do krótkich przymiotników dodajemy końcówkę est i używamy je                                    z rodzajnikiem the.

a) Tom is the  tallest  in the class.  Peter is the  youngest   in the family

February is the  shortest  month. Warsaw is the biggest  city i Poland.

 

Do wielosylabowych przymiotników dodajemy wyrazy   the  most.

 

b) Mary is the  most beautiful girl in the class. I bought   the most expensive bike in the shop.

These tests are the  most difficult  in the year. 

 

Możemy porównywać rzeczy używając przymiotnika tylko w formie podstawowej, lecz z wyrazami as... as - taki jak /   not  as .... as - nie jest taki jak

 

Our house is as big as yours. Nasz dom jest taki  /tak  duży jak wasz.

This film isn't as interesting as the one yesterday. Ten film nie jest tak interesujący jak tamten wczorajszy

 

 

 Test A Unit 7   Stopniowanie przymiotników   Name_______________ Points:___/30p.

e.g. a)  cold – colder - the coldest            b)  expensive -more expensive  -the most expensive

1.  warm - _________ - the warmest -

2.  comfortable    _____ _________ -  the most comfortable

3. slow  -   slower  -  _____________ -

4.  easy-  ____________ -  the easiest -

5.   ___________-  ___________ – the fattest -

6. lucky – luckier -  _____________ -

7.  strong  - ____________ - the strongest - 

8. good – better - _____________ -

9.  bad -  _____________ -  the worst -                    ___/10p.

 

II.  Uzupełnij zdania przymiotnikami w różnych formach.

e.g. Whales are bigger than  sharks.   He isn’t as intelligent as  my brother.

  1.  Peter is  ____________   than John ( tall ).                       

2. Cats   _____  ______________ than mice  ( fast).

3.  Our house is  __as_  ________ ___    yours ( new).  

4. Warsaw  isn’t  ___  ____________  as    London (fascinating ).

5.  My friend  is ______ _______________than  me ( intelligent).

6.  Dolphins _______ the _______________  animals ( clever).

7. My uncle ____ the _____  ______________ in the family (  rich).

8.  Jason isn’t as _____________  ___  Mike ( clever).

9. I bought _____ __________ ____________ bike in the shop ( expensive)

10. Last year I was ______ ____________ in the class ( bad)

                                                                                                                     ______/20p.

 

 

 

Test B Unit 7      Stopniowanie przymiotników   name_________________ Points:___/30p.

 

I. Napisz brakującą formę przymiotnika:

e.g. warm – warmer – the warmest 

1.  cold - _________ - the coldest -

2.  difficult    _____ ____________  the most difficult

3. happy  -   happier  - ____ _____________  

4.  big-  ____________ -  the  biggest-

5.   fat-  ___________ – the fattest -

6. lucky – luckier -  _____________

7.  cheap  - ______________ - the cheapest - 

8. good –  better - _____________ 

9.  bad -  worse  -  ____________

10.  tall  - taller - ____________________                                     ____/10p.

 

   II.  Uzupełnij zdania przymiotnikami w różnych formach.

e.g. Whales are bigger than  sharks.   He isn’t as intelligent as  my brother.                                                

  1.  My friend is  ____ _________ student in the class (  good).                   

2. I bought _____ ______________ T-shirt in the shop ( cheap)

3.  Our car isn’t  ___  ____________  as  yours ( expensive).  

4. Warsaw  is  ___________  _____  London (small ).

5.  My  brother is ______________  _______ me ( tall).

6.  Maths tests  are  _______  _______________   than  Geography tests ( difficult).

7. My brother  is  the ______  ______________ in the family. ( intelligent).

8.  BMW isn’t as _____________  ___   Ford  ( fast)

9. This is ______ ___________ bar in the town ( noisy)

10. Roses are _________ _____  lilies ( nice)

                                                                                                                 _____/20p.

 

 

 

 

 

 

I. Napisz brakującą formę przymiotnika:

St. Patrick's Day  you  tube








Stopniowanie przymiotników hamster

Have/has got...

Crazy Panda- What is she doing?

Apperance- wygląd

Stopniowanie przymiotników 

Christmas- listening

https://www.youtube.com/watch?v=kKuYfLM0yDc&ab_channel=STEVEANDMAGGIE

Some, any, a lot of, how much, how many  -film

A, an, some, any, how much/many    task

Quiz: I am good at ...

Warm up- questions

Countries and nationalities

Have/ has  got  ...

Past Simple   

Food game

Verbs Opposites

St. Patrick's Day      St Patrick's Day

St Patrick's Day wakelet

Past Simple - zdania  te

health

Jobs

Giving directions           Giving directions      Giving directions

Present Continuous  presentation

Give me five!- aplikacje

Hamsterki are the best

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/   - materials  about the UK

https://www.gamestolearnenglish.com/fast-english/

Questions-pytania

Present Continuous- przeczenia

tasks- present continuous



..........
Electronic Gadgets
Wysłuchaj i wykonaj  zadania.

                    
Technology- znajdź pary

Technology for all

................................

much, many, any - Quiz

some, any, much, many ...

a lot of/ many/much

A, an, some, any, much, many...

many, a lot of, much - Prawda/ Fałsz

Much/ Many - Sorotowanie grup

Food containers

much, many, a lot of - Ruletka zadanie  pisemne   dla  chętnych - napisz  pytania na kartce i przekaż n-lowi.





https://www.gamestolearnenglish.com/

Countries and Nationalities

Czasownik to be

emoji- it

Country and nationality

Where are you from?


Song Hello to all the children ...

Present Simple

Grammar Dice Game   I  am,  I  can,  I  've got...

School subjects

Out of class Quizlet  słownictwo

https://quizlet.com -   Vocabulary - słownictwo

 ................................................

Witam Was, zachęcam do obowiązkowych ćwiczeń ze słownictwa w okresie: kwiecień, maj, podczas nieobecności nauczyciela. W czerwcu do tego wrócimy, powtórzymy i sprawdzimy. Przyda się systematyczność aby można było czuć satysfakcję z osiągniętych postępów na miarę swoich możliwości. W razie wątpliwości/pytań napisz email do nauczyciela.
Quizlet - Vocabulary (słownictwo),
Zaczynasz od 5 unitu-rozdziału 
Klikasz  na  link powyżej.
Wybierz kolejny rozdział, po lewej stronie znajduje się legenda, poklikaj, posprawdzaj. Najważniejsze jest zadanie ze słuchu: wybierasz-ćwiczenia:i starasz się  napisać  co usłyszałeś/aś.
Postcard from London- game
Martha Speaks - films
...................................................................................
 Z TYCH ZADAŃ NALEŻY SIĘ SIĘ ROZLICZYĆ:

Zadania na 1 tydzień  kwietnia:
Hello Students. How are you doing today?  I hope that you are OK.
We start Unit3- Technology for all:

Wprowadzenie słownictwa:
1.Electronic Gadgets
Wysłuchaj i wykonaj  zadania.
2.Technology British Council, połącz wyraz z obrazkiem 
https://learningapps.org/view3072706                             
Technology- znajdź pary
Jesli połączysz właściwy obrazek i podpis to po ukończeniu zadania pojawi się  podsumowanie efektu pracy:






 

3.Kliknij w link: Technology for all.
Klikając w prostokąt po prawej stronie z napisem: rozpocznij naukę będziesz  mógł/ mogła rozpocząć  zadanie.

Praca dla chętnych:
Przygotuj w dowolnej formie plakat według własnego pomysłu:
My favourite electronic gadget. 
Podpisz pracę całym zdaniem.

Proszę wykonaj i prześlij na email,  messenger lub  potwierdzenie Twoich działań i plakat, możesz też gromadzić materiały w teczce. Daj mi proszę znać jak sposób wybierasz?
Jeśli masz własny pomysł na wybrany temat zaproponuj, podziel się  pomysłem dla koleżanek i kolegów. Liczę  na  Waszą  kreatywność.
Take care
 ..........................................................................................................
Tego nie trzeba już robić.
 Zadanie z marca:
Obejrzyj  film i napisz w zeszycie 5 słówek  jakie  nauczyła Cię  Apolonia.
Odpowiedz na pytania, które dziewczynka zadaje pełnym zdaniem. Wybierz 3 przykłady. np.:
What colour is her  cat?     Her cat is white.
Apolonia's Room - film
Game for you- Milionerzy
Czy udało Ci się dotrzeć  do miliona?
Zdjęcie twojego wyniku mile widziane.
 ........................................................................................
Quizlet - Słownictwo +słuchanie + pisanie ze słuchu.
Klikasz  na  link.
Wybierz odpowiedni Unit, teraz 3. Technology for  all, po lewej stronie znajduje się legenda, poklikaj, posprawdzaj. Najważniejsze jest zadanie ze słuchu: wybierasz-ćwiczenia: słuchanie+pisanie. 
Podziel  się  wynikami: bartalidz@gmail.com ;-)

Rozgrzewka - Warm up: Acronyms and Emojis
....................................................................................................................

Technology Songs

Game for you- Milionerzy

Gramatyka: zadania ze słuchu - Grammar

Interactive weather

Możesz sam/sama spróbować stworzyć fiszki w ramach powtórzeń czy nowego materiału.
Jeśli masz pytanie/czy potrzebujesz wskazówek czy chcesz pokazać  nam swoje fiszki napisz.
Materiał w ramach powtórzenia:

Vocabulary - Technology, Lesson 3.1

Daily routines - interactive

City- Miasto

City- places in  the  town

Places in the city

St. Patrick's Day - Quizlet

Nature

Present Continous - opis+zadania

Verbs- Quiz

 Britain Food

Unit  2.6

Jak zastosować because i so?

Because i so są spójnikami opisującymi związek przyczynowo-skutkowy.

Because
wskazuje na przyczynę.

Skutek
ponieważ
Przyczyna
I need to go to the dentist
because
I have a toothache.
I am washing the car
because
it is dirty.
Peter is studying
because
he has an exam tomorrow.

So wskazuje na skutek.

Przyczyna
więc
Skutek
I have a toothache,
so
I need to go to the dentist
The car is dirty,
so
I am washing it.
Peter has an exam tomorrow,
so
he is studying

ZWRÓĆ UWAGĘ – przed so wstawiamy przecinek.


How much ... ? / How many ...?

Food- memory

Polish Meals

Vegetables

American Food

Food

 Clothes

Who took the cookie jar? song

 Pancake Day

 Pancake Races    

In the restaurant 

Typical English Food

Food - Milionerzy

Funny games

 Rzeczowniki pooliczalne i niepoliczalne - Flim    

Countable & Uncountable FOOD in English 

  
We  start:

 If you don't know any word you can use a dictionary, clik on the  link:  DIKI



a. Obejrzyj film.
Giving-directions-asking-directions
b. Co jakiś czas system będzie zatrzymywał odtwarzanie filmu, abyś mógł wpisać w zdaniu z luką brakujące wyrazy.
c. System pokaże Ci, czy Twoja odpowiedź była prawidłowa czy nie.
d. Jeśli nie, zapisz całe takie zdanie w zeszycie.


Places in the city

Placesin the city

Obejrzyj film i zapisz jak najwięcej wyrażeń, dzięki którym możemy zapytać kogoś lub udzielić komuś wskazówek dotyczących drogi.
 Asking for or giving directions -pytanie o ... i udzielanie pomocy podczas rozmowy o wybór dalszej drogi.

Zagraj w Memory - Shops in the  city 

Places in the city - listening


 Wisielec- places in the city

Wyrażenia służące do wskazywania drogi
 Możesz stworzyć listę tych wyrażeń w zeszycie lub w postaci fiszek (osobnych karteczek, na których z jednej strony piszesz słowo w języku angielskim, a na drugiej w języku polskim).



Games





Countable or uncountable nouns - Rzeczowniki policzalne lub niepoliczalne

A czy an z rzeczownikami?  

Nouns-Rzeczowniki

Countable or Uncountable nouns -rzeczowniki policzalne  i niepoliczalne


Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne

http://www.english-room.com


Some-czy-any?   

Some/any

How Many ...?

Games

How much or how many?

How much or How many?

Countable or uncountable - policzalne czy niepoliczalne

Are you ...? czy Do you? ...-przypomnienie

http://www.english-room.com/listening  Listening for us ;-)


 https://quizlet.com/Pearson - all topics

Klikasz  na  link.
Wybierz odpowiedni Unit, teraz 3. Technology for  all, po lewej stronie znajduje się legenda, poklikaj, posprawdzaj. Najważniejsze jest zadanie ze słuchu: wybierasz-ćwiczenia: słuchanie+pisanie. 
Podziel  się  wynikami.




                                        Międzynarodowy Dzień Łamańców Językowych







1 komentarz:

  1. dzięki za świetne zadania, praktyka nigdy nie jest zbyteczna :)
    Obecnie uczę się również angielskiego w szkole online.
    https://englishpapa.com/trial-lesson/
    Klikając w link możesz zapisać się na bezpłatną lekcję próbną, nauczyciel dobierze indywidualny plan treningowy oraz plan zajęć. A szkoła posiada status Centrum Egzaminacyjnego Cambridge do przystępowania do międzynarodowych egzaminów z języka angielskiego.

    OdpowiedzUsuń