8th grade exam


                                               Happy task- monsters 








Revision


 Revision 


E8 sets


Warm up  


tasks             


Spot the mistakes


Reakcje językowe   


https://engly.pl/tasks/text_task/807 


https://wordwall.net/pl-pl/community/angielski/pytania-po%C5%9Brednie pytania pośrednie


https://edienglish.com/B1B2.html













 Food


Food - vocabulary


Meeting Yeti



All for Christmas Mrs Agnes


Christmas and winter


1. Christmas wordwall


https://mrsagnes.pl/category/arkusze-e8/



https://edienglish.com/Speaking.html


https://edienglish.com/Quizy. and speaking is cool!!!


TOP 5 eXAM - AGATA


song


Egzamin 8kl - answers


Zadania egzaminacyjne wordwall 

engly.pl


Task 1 CKE


EdiEnglish


Task for you


Task for you this


Task for writing


Task for writing



print



Spring- questions


The Big Challenge


task- 12 April


Quizy EdiEnglish


Tasks


English practice


Task



E8 

                                 















ZASADY GRY

* Gramy w 2 osoby/drużyny – każda z nich musi mieć swoją planszę (na osobnym urządzeniu). Polecam używać komputera – nie wiem, jak sprawdzi się na telefonie. *
1. Każdy ustawia swoje 4 statki (te z górnej części) na planszy “My ships”.
2. Próbujemy odnaleźć statki przeciwnika (zupełnie jak w tradycyjnej grze), ale jeśli chcemy wybrać pole oznaczone zadaniem (błękitna pinezka) – musimy je wykonać. Jeśli uczeń nie potrafi ułożyć poprawnego zdania – nie może “zestrzelić” pola.
3. Jeśli mamy statek na wybranym przez przeciwnika polu – oznacza go bombą. Jeśli nie – może skorzystać z czarnej gwiazdki (te kropki obok bomby). Zestrzelone statki oznaczamy dodatkowymi czterema statkami (z dolnej grupy).

Możecie też użyć wszystkich 8 statków do oznaczenia Waszych pól, a te zatopione zaznaczać samymi bombami. Wszystko zależy od Was 😉




Tic Tac Toe Spring


Picnic Day - 18.04


Earth Day - Forest Cleanup


Conditional 0 i 1      Task     Task     Task 


E8 set


E8 sets








emails - writing



World Cat Day.     HELP FOR YOU Must or Have to- kiedy ????


St. Patrick's Day


Easter


Hello everyone!

Napisz swoją wypowiedź w języku angielskim. Podpisz się jako XYZ. Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, tak aby osoba nieznająca polecenia w języku polskim uzyskała wszystkie wskazane w nim informacje. Pamiętaj, że długość wypowiedzi powinna wynosić od 50 do 120 wyrazów (nie licząc wyrazów podanych na początku wypowiedzi). Oceniane są: umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność, bogactwo językowe oraz poprawność językowa.

Był_ś na walentynkowym spotkaniu z koleżanką/kolegą. W e-mailu do kolegi/koleżanki z USA:

- opisz restaurację, w której byliście i napisz co zamówił_ś,

- napisz jakie prezenty daliście sobie nawzajem,

- zapytaj kolegę/koleżankę o tym jak ona/on spędził_ walentynki.


Travelling and tourism


Test 8kl Valentine's Day

Yeti wants to be your friend...


emails tasks


task. white doors

Task       Task         Tic Tac Toe              Valentines       

Task. the doors




E8 set


E8 sets


Thanksgiving


Tasks


My phone is broken because it fell of the table...

My phone broke because it fell...

and I can't play my favorite games, listen to music, check the weather and take any photos. 

What's more I can't contact my boyfriend/girlfriend and my parents.

I would like to get a part time job during the holiday

so i could earn some money  ... 

I am going to collect my pocket money for a few  months.

I look forward to hearing from you. 

Have a nice day.

Best


XYZ



Christmas E8 exam practice




E8 Xmas exam practice




Ruletka do E8


Top 5 exam


Last minut- przed egzaminem...        Jak napisać ,,dobry" email



Jak napisać zaproszenie? How to write an invitation?


Quizy E8                                                               


Reakcje językowe E8


ostatnia prosta tasks



task


Funkcje językowe


Przyimki miejsca



100 words E8revision


Writing E8 - Połącz w pary


engly.pl


Use of English Practice


E8 - functions

      

E8 SETS


tasks     task 


English Culture. relax


Task




Practice exam


Easter

Easter time                       

  

E8 stacje- powtórka



Random Questions


Obiekty sportowe



Storyjumper- task for youSport- go, do, or play?

Travelling and Tourism (Podróżowanie i Turystyka)       task



Mega powtórka ...   





















Hamster set


Powtórka



the most important adjectives + prepositions.


The verb "go"


One-way ticket song


St. Patrick's Day E8



Little vs. a little, few vs. a few film   and  Task



Tryby warunkowe- Conditionals


0 i 1 conditionals /0 i 1 tryb warunkowy


Conditional 0 & 1 -Sortowanie


0 conditional quiz


Conditional 0 & 1- Sortowanie

0 and 1 Conditional


First Conditional




Shopping  


Useful English


Zakupy /Usługi Quizlet



Ćwiczenai leksyklane Engly


E8 writing/speaking


Wypowiedź pisemna



Present perfect - for czy since?                                                          

many/much/(a) little/(a) few THEORY+TASKS



Revision



test your english


Riddles





Funkcje językowe


Let's make pancakes!


............................................


ex.



Donut Day presentation


4 in a row


A, an, some ...


Hamsterki are the best


Irregular verbs- o rety krety!


Challenge


Utworzony za pomocą aplikacji Padlet



Jak grać?

👉 Pokazujemy planszę i dajemy uczniowi/uczniom jakiś czas na zapamiętanie, co gdzie się znajduje

👉 Uczeń/uczniowie zamykają oczy, a my zmieniamy położenie przedmiotów

👉 Uczeń/uczniowie otwierają oczy i mówią, co zmieniło swoje położenie. Ja zawsze piszę im obok przykładowe zdanie, może to być:

„The camera was on the chair, but now it’s under the table!”

albo:

„The camera wasn’t under the table – it was on the chair!”

Potem oczywiście zamieniacie się rolami 😉




   





























happy tasks ;-)     all grammar  tenses                                                                        Egzamin 8kl       Holidays


E8 set Revision vocabulary                                 




























































Quiz   -  ANTYQUIZ


New Nouns - nowe  rzeczowniki








....................................................................
















Quiz for you


Zadania na 1 tydzień kwietnia realizujemy do piątku do godz 18:00.

1. Challange:
Proszę  sprawdzić  czy działa, dajcie znać. Pochwal się  na  zdjęciu wynikiem.
Warm up:  kliknij w link:joinmyquiz.com   i wprowadź ten kod  579945 

Daj znać  czy działa Quiz  i pochwal się  ile  zdobyłeś punktów, proszę.

3.Quizlet: Świat Przyrody -Słownictwo: wejdź w zakładkę Ucz się- wybierasz: Ćwiczenie i  próbujesz pisać  ze słuchu, to co usłyszysz.
Proszę ćwiczysz na miarę swoich możliwości.
Zrób zdjęcie ile wyrazów/ zwrotów udało Ci się  opanować.

Relax for you:
Go web - Beginner  level - press here to start the game - konto możesz założyć  lub  wybrać na dole strony - maybe later - play video to start the game.
Aplikacja  na  telefonie  sprawdza się bardzo dobrze.


Jaka jest Twoja refleksja?


......................................................................................
5.PRZYGOTOWANIE DO TESTU:
link  jest  już  nieaktywny
Nagrania audio zostały przesłane na Twój email.

To wstęp do testu próbnego: który odbędzie się  w środę.  Proszę pobrać test i rozwiązać go. 

 .........................................................................................................................



972152
............................................................................................................

Proszę  o potwierdzenie Waszych działań dla p. Dyrektor np.: zdjęcia, screenhot=zrzut  ekranu,
Formy  pracy np:  praca ze słownikiem, mapa myśli, tłumaczony tekst, notatka, notatka graficzna, udzielanie informacji zwrotnych za pomocą  różnych narzędzi np. Mentimeter, Answergarden  i  inne pomysły. Czekam  na  Wasze   inne propozycje.
Mija kolejny dzień...  
Myślę, że  jesteście bezpieczni wśród swoich bliskich.  Na pewno staracie się przestrzegać zasad  higieny. Przebywanie w zaciszu domowym jest teraz  najlepszym  rozwiązaniem dla nas  wszystkich. Jeśli  udało Wam się zaakceptować nową sytuację to może jest czas aby go dobrze wykorzystać?  Szukajmy w każdym  dniu pozytywnych rozwiązań.
Rozwiązuj zadania systematycznie ponieważ Ty decydujesz ile uczysz się w danym czasie.
Jeśli  potrzebujesz wskazówek czy chcesz pochwalić  się  jak  sobie radzisz napisz na email: bartalidz@gmail.com
........................................................................................................................................................



Kliknij w powyższy link i udziel odpowiedzi, kod to: 921781


Zadania- Wydawnictwo: Nowa Era - 
Rozwiązuj  zadania, pochwal się  co zrobiłaś/ zrobiłeś.
Zaproponuj pracę  projektową  dla  koleżanek i kolegów z  wybranego  przez  Ciebie rozdziału.


Quizziz: Reagowanie językowe, dołącz  do gry.
.......................................................................................................................

Mowa Zależna wyjaśnienie

Okresy Warunkowe  wyjaśnienie

Otwarte Zasoby- 15 kanałów edukacyjnych

Quizlet: Słownictwo+ pisanie ze słuchu,

tu na Quizlet  możesz pracować we własnym  tempie i czasie, ucząc się, powtarzając słówka i wyrażenia. Wybierasz interesujący Cię Unit, otwiera się zawartość działu i po lewej stronie od góry masz napis: Ucz się i czwarta pozycja jest ćwiczenie pisowni. Lektor czyta a Ty próbujesz pisać i widzisz  jakie robisz postępy.
Czy są  chętnie na Challenge?  Dajcie znać.

Strona Bierna

Sprawdź ją, klikając  na odpowiedzi, wówczas fiszka językowa odwróci się  i zobaczysz  właściwą  odpowiedź.

Praca - quiz

 Photo description: Opis zdjęcia. Uzupełnij  opis wpisując jedno  słowo w  każdą  lukę.







English is Fun - films  - tu znajdziesz wiele informacji, które pomagają  zrozumieć gramatykę  i pokazują  jak  używać  poprawnie słownictwa z różnych działów  tematycznych w bardzo przyjazny sposób.


,ciekawszy sposób niż praca z  książką ;-)



Obejrzysz film dotyczący imprezy urodzinowej i Twoim zadaniem w trakcie oglądania będzie zanotowanie najważniejszych informacji pojawiających się w filmie:
ℹ️gdzie odbywa się przyjęcie,
ℹ️kto był obecny,
ℹ️co najmniej 3 aktywności,
ℹ️3 przymiotniki wyrażające opinię na temat przyjęcia. 

Link do obejrzenia filmu.

👉Przykładowe polecenie dostosowane do tematyki filmu:
Niedawno uczestniczyłeś w urodzinowym przyjęciu swojej koleżanki. 


W mailu do znajomej osoby:
- napisz, gdzie odbywała się impreza i jak wyglądało to miejsce
- jakie były atrakcje/co robiliście
- wyraź swoją opinię na temat imprezy.


Prace możesz przesłać  na  mój email.





Quantifiers       










https://www.ego4u.com - English Grammar  Online







Kitchen... - Do you want to check your vocabulary?










Agenda Web - all for  you



Book titled 'Translate into English 3'Read this book made on StoryJumper








Cechy charakteru  - opis

Bella has always been a sociable person and often willingly helped in a different class and school matters. She liked learning new things and learned quickly, and also she could use the gained skills and abilities in practice. She never made any behaviour problems and has been a polite girl. I really believe she is a trustful and very responsible person.










MOWA ZALEŻNA - MOVIE

Mowa zależna na wesoło wyjaśnia p. Marzena.







There are lots of different ways to agree and disagree in English. Can you think of some different expressions?

I agree with you... 
Sorry I don't agree with you, in my mind...
I think, I guess, if you ask my opinion is...
 I'd say that, in other words...
 I didn't get that...
 The way I see it...

Napisz odpowiedź na ogłoszenie znalezione w Internecie o wynajmie domku letniskowego. W odpowiedzi:

napisz, dlaczego jesteś zainteresowany/a tą ofertą,
zapytaj,  jaki jest miesięczny koszt wynajmu domku,
poproś o informacje na temat interesujących miejsc w okolicy.

Dear Sir/Madam,

I found your advertisement on the Internet. I am interested in renting your summer home in Kraków. 

I am into hiking and taking photos of picturesque places so together with my friends, we would like to rent your place for July. 

I would be grateful if you could tell me if it is possible and what the rent is. Also, could you tell me if there are any interesting places nearby? I would also like to ask how far it is to the nearest shops.

Please reply soon.

Yours faithfully,

XYZ
(93 słowa)













Część I. Notatka, wiadomość, SMS
Zadanie 1
Jesteś na wymianie językowej i Twoja Mama przylatuje Cię odwiedzić . Niestety masz w tym czasie egzamin. Napisz notatkę (50-120 słów) do swojego opiekuna, w której:

- poinformujesz o problemie i poprosisz o odbiór mamy,
- poprosisz o zakup kwiatów i powiesz, gdzie są pieniądze,
-poinformujesz, że kupisz obiad dla całej rodziny i będziesz tak szybko jak to możliwe.

Mark,
My mum ........................................... (wraca) tonight, but I’m having an exam at 5pm. Can you
........................................... (odebrać ją) from the airport? Buy her ........................................... (bukiet kwiatów)
from me as well. The money is left in the ........................................... (koperta) on my desk. I’ll buy
........................................... (obiad) for us and some ........................................... (pączki). Sorry for the
........................................... (kłopot). I’ll do my bestto be asap!
Thanks for your help!
XYZ


...............................................................................................................................................................
Zadanie 2
Jesteś na wymianie językowej w Cambridge i nie wrócisz dzisiaj do domu, bo Twój najlepszy kolega miał wypadek w Londynie. Napisz
wiadomość (50-120 słów) do swojego współlokatorki, w której:
- poinformujesz o problemie i poprosisz o opiekę nad psem,
- poprosisz o podlewanie kwiatków w czasie Twojej nieobecności,
-poinformujesz, że się odwdzięczysz.
Anne,
My friend had an ........................................... (wypadek) in London. I need to go there...........................................
(natychmiast). Can you ........................................... (zająć się) my dog? Take him for a walk
........................................... (dwa razy) a day and give him food from the can. Please ...........................................
(podlej) the flowers as well. ........................................... (Czuj się zaproszona) to a fancy dinner when I’m
back! Call me if you ........................................... (potrzebować) anything! Be back ........................................... (w
piątek).
Thanks!




Zwroty - korespondencja


Przydatne słownictwo: English Class A2+

Przykładowe  zadania egzaminacyjne:

Znajmość środków językowych

Strategie Egzaminacyjne

Bank_Zadan_Otwartych.pdf


Tłumaczenie fragmentów zdań

 Operon klucz2019

operon2019

Present Contin. edit

Connditionals edit

niespodzianka





Dzięki  uprzejmości p.  Agaty można powtarzać  amteriał:


CZĘSTE REAKCJE: 

  1. Poczęstuj się!
  2. Jak on się miewa?
  3. Nieważne!
  4. Nie mam nic przeciwko.
  5. Ile kosztuje bilet?
  6. Czy mogę prosić o zniżkę?
  7. Jaka szkoda!
  8. Oczywiście!
  9. Tak naprawdę … (Jeśli poprawiamy kogoś)
  10. Proszę bardzo (przy podawaniu)
  11. Proszę bardzo (po otrzymaniu podziękowania)
  12. Na zdrowie! (Przy toaście)
  13. Smacznego!
  14. Gratulacje!
  15. Świetnie! Świetna robota
  16. Czy możesz mówić głośniej?
  17. Na zdrowie! (Kiedy ktoś kichnął)
  18. Nie mogę się doczekać wakacji.
  19. Co grają (w kinie)?
  20. To jest pyszne!
  21. Przepraszam za spóźnienie!
  22. Ostrożnie!
  23. Pójdziemy na spacer?
  24. Nie zgadzam się z tobą.
  25. Witam!
  26. Do zobaczenia potem!
  27. Wszystkiego dobrego!
  28. Dobrej podróży!
  29. Co masz na myśli?
  30. Pośpiesz się!
  31. Nie stać mnie na kupienie nowego samochodu.
  32. Czy można prosić o rachunek?
  33. Zatrzymaj resztę.
  34. Miło z twojej strony.
  35. Co się stało?
  36. Czy możesz powtórzyć?
  37. Czy mogę prosić o rachunek? (restauracja)

KEY: 

  1. Help yourself!
  2. How is he?
  3. Never mind!
  4. I don’t mind.
  5. How much is the ticket?
  6. Could I get a discount?
  7. What a pity!
  8. Certainly!
  9. Actually…
  10. Here you are.
  11. You’re welcome.
  12. Cheers!
  13. Enjoy your meal!
  14. Congratulations!
  15. Excellent! Excellent job!
  16. Could you speak up?
  17. Bless you!
  18. I’m looking forward to the holidays.
  19. What’s on?
  20. I’m delicious!
  21. Sorry I’m late.
  22. Be careful!
  23. Shall we go for a walk?
  24. I can’t agree with you.
  25. Welcome!
  26. See you later!
  27. All the best!
  28. Have a good trip!
  29. What do you mean?
  30. Hurry up!
  31. I can’t afford to buy the new car.
  32. Can I have the bill, please?
  33. Keep the change.
  34. That’s so kind of you.
  35. What’s the matter?
  36. Could you repeat?
  37. Could I have the bill, please?


Zestwa trzech wycinanek E8









Spring verbs   print








Przeczytaj poniższe zdania. Uzupełnij luki tak aby zachować znaczenie zdania wyjściowego. W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie 3 wyrazy.

1. Tim left home before I got there. 
When I got home ……………………………………………………... left .

2. I can’t do anything about it. I can ……………………………………………………… it . 

3. What time is the next train to Warsaw? Do you happen to know what time the next train
 ……………………………………………………...? 

4. The teacher always asks us a lot of questions. We are always ……………………………………………………... lot of questions by the teacher . 

5. If you don’t hurry up, we’ll be late. Unless ……………………………………………………... , we’ll be late . 

6. They ought to study harder. They ……………………………………………………... harder . 

7. I think he is rude. In my ……………………………………………………... rude . 

8. Emma was so tired. She went to bed. Emma was so tired ……………………………………………………… to bed. 

9. Children mustn’t use scissors. Children are ……………………………………………………... use scissors . 

10.Damien plays the piano every Tuesday. Damien plays the piano ……………………………………………………… week .



Przeczytaj poniższe zdania. Uzupełnij luki tak aby zachować znaczenie zdania wyjściowego. W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie 3 wyrazy. 


1. Running in corridors is forbidden. Students aren’t ……………………………………………………... in corridors. 

2. People must keep their dogs on a lead at all times. Dogs ……………………………………………………... on a lead at all times. 

3. Tony is such a good player. Tony plays ……………………………………………………... . 

4. You must see this movie! You have ……………………………………………………... this movie.

5. It’s not a good idea to throw rubbish on the streets. We ……………………………………………………... rubbish on the streets. 

6. There are no apples in the bag. There aren’t ……………………………………………………... in the bag. 

7. All the workers in the office know how to be effective. Everyone in the office ……………………………………………………… be effective. 

8. Reading books is obligatory for all the students. All the students ……………………………………………………... books. 

9. I learned to ride a bike when I was four. I learned to ride a bike at the ……………………………………………………... . 

10.The music is not loud enough. The music ……………………………………………………... quiet. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz