Jak grać?
Pokazujemy planszę i dajemy uczniowi/uczniom jakiś czas na zapamiętanie, co gdzie się znajduje
Uczeń/uczniowie zamykają oczy, a my zmieniamy położenie przedmiotów
Uczeń/uczniowie otwierają oczy i mówią, co zmieniło swoje położenie. Ja zawsze piszę im obok przykładowe zdanie, może to być:
„The camera was on the chair, but now it’s under the table!”
albo:
„The camera wasn’t under the table – it was on the chair!”
Potem oczywiście zamieniacie się rolami
New Nouns - nowe rzeczowniki
....................................................................
Zadania na 1 tydzień kwietnia realizujemy do piątku do godz 18:00.
1. Challange:
Proszę sprawdzić czy działa, dajcie znać. Pochwal się na zdjęciu wynikiem.
Warm up: kliknij w link:joinmyquiz.com i wprowadź ten kod 579945
Daj znać czy działa Quiz i pochwal się ile zdobyłeś punktów, proszę.
3.Quizlet: Świat Przyrody -Słownictwo: wejdź w zakładkę Ucz się- wybierasz: Ćwiczenie i próbujesz pisać ze słuchu, to co usłyszysz.
Proszę ćwiczysz na miarę swoich możliwości.
Zrób zdjęcie ile wyrazów/ zwrotów udało Ci się opanować.
Relax for you:
Go web - Beginner level - press here to start the game - konto możesz założyć lub wybrać na dole strony - maybe later - play video to start the game.
Aplikacja na telefonie sprawdza się bardzo dobrze.
Jaka jest Twoja refleksja?
......................................................................................
5.PRZYGOTOWANIE DO TESTU:link jest już nieaktywny
Nagrania audio zostały przesłane na Twój email.
To wstęp do testu próbnego: który odbędzie się w środę. Proszę pobrać test i rozwiązać go.
.........................................................................................................................
972152
............................................................................................................Proszę o potwierdzenie Waszych działań dla p. Dyrektor np.: zdjęcia, screenhot=zrzut ekranu,
Formy
pracy np: praca ze słownikiem, mapa myśli, tłumaczony tekst, notatka,
notatka graficzna, udzielanie informacji zwrotnych za pomocą różnych
narzędzi np. Mentimeter, Answergarden i inne pomysły. Czekam na
Wasze inne propozycje.
Mija kolejny dzień...
Myślę,
że jesteście bezpieczni wśród swoich bliskich. Na pewno staracie się
przestrzegać zasad higieny. Przebywanie w zaciszu domowym jest teraz
najlepszym rozwiązaniem dla nas wszystkich. Jeśli udało Wam się
zaakceptować nową sytuację to może jest czas aby go dobrze wykorzystać?
Szukajmy w każdym dniu pozytywnych rozwiązań.
Rozwiązuj zadania systematycznie ponieważ Ty decydujesz ile uczysz się w danym czasie.
Jeśli potrzebujesz wskazówek czy chcesz pochwalić się jak sobie radzisz napisz na email: bartalidz@gmail.com
........................................................................................................................................................
Kliknij w powyższy link i udziel odpowiedzi, kod to: 921781
Zadania- Wydawnictwo: Nowa Era -
Rozwiązuj zadania, pochwal się co zrobiłaś/ zrobiłeś.
Zaproponuj pracę projektową dla koleżanek i kolegów z wybranego przez Ciebie rozdziału.
Quizziz: Reagowanie językowe, dołącz do gry.
.......................................................................................................................
Mowa Zależna wyjaśnienie
Okresy Warunkowe wyjaśnienie
Otwarte Zasoby- 15 kanałów edukacyjnych
Quizlet: Słownictwo+ pisanie ze słuchu,
tu na Quizlet możesz pracować we własnym tempie i czasie, ucząc się, powtarzając słówka i wyrażenia. Wybierasz interesujący Cię Unit, otwiera się zawartość działu i po lewej stronie od góry masz napis: Ucz się i czwarta pozycja jest ćwiczenie pisowni. Lektor czyta a Ty próbujesz pisać i widzisz jakie robisz postępy.
Czy są chętnie na Challenge? Dajcie znać.
Strona Bierna
Sprawdź ją, klikając na odpowiedzi, wówczas fiszka językowa odwróci się i zobaczysz właściwą odpowiedź.
Praca - quiz
Photo description: Opis zdjęcia. Uzupełnij opis wpisując jedno słowo w każdą lukę.
English is Fun - films - tu znajdziesz wiele informacji, które pomagają zrozumieć gramatykę i pokazują jak używać poprawnie słownictwa z różnych działów tematycznych w bardzo przyjazny sposób.
,ciekawszy sposób niż praca z książką ;-)
ℹ️gdzie odbywa się przyjęcie,
ℹ️kto był obecny,
ℹ️co najmniej 3 aktywności,
ℹ️3 przymiotniki wyrażające opinię na temat przyjęcia.
Link do obejrzenia filmu.
👉Przykładowe polecenie dostosowane do tematyki filmu:
Niedawno uczestniczyłeś w urodzinowym przyjęciu swojej koleżanki.
W mailu do znajomej osoby:
- napisz, gdzie odbywała się impreza i jak wyglądało to miejsce
- jakie były atrakcje/co robiliście
- wyraź swoją opinię na temat imprezy.
Prace możesz przesłać na mój email.
https://www.ego4u.com - English Grammar Online
Kitchen... - Do you want to check your vocabulary?
https://pl.forvo.com/search/computer/ - sprawdź wymowę
Agenda Web - all for you
Mistakes - Uczymy się na błędach ... na wesoło
Cechy charakteru - opis
Bella
has always been a sociable person and often willingly helped in a different class and school matters. She liked learning new things and
learned quickly, and also she could use the gained skills and
abilities in practice. She never made any behaviour problems and has
been a polite girl. I really believe she is a trustful and very
responsible person.
MOWA ZALEŻNA - MOVIE
Mowa zależna na wesoło wyjaśnia p. Marzena.
There are lots of different ways to agree and disagree in English. Can you think of some different expressions?
I agree with you...
Sorry I don't agree with you, in my mind...
I think, I guess, if you ask my opinion is...
I'd say that, in other words...
I didn't get that...
The way I see it...
Napisz odpowiedź na ogłoszenie znalezione w Internecie o wynajmie domku letniskowego. W odpowiedzi:
napisz, dlaczego jesteś zainteresowany/a tą ofertą,
zapytaj, jaki jest miesięczny koszt wynajmu domku,
poproś o informacje na temat interesujących miejsc w okolicy.
Dear Sir/Madam,
I found your advertisement on the Internet. I am interested in renting your summer home in Kraków.
I am into hiking and taking photos of picturesque places so together with my friends, we would like to rent your place for July.
I would be grateful if you could tell me if it is possible and what the rent is. Also, could you tell me if there are any interesting places nearby? I would also like to ask how far it is to the nearest shops.
Please reply soon.
Yours faithfully,
XYZ
(93 słowa)
Część I. Notatka, wiadomość, SMS
Zadanie 1
Jesteś na wymianie językowej i Twoja Mama przylatuje Cię odwiedzić . Niestety masz w tym czasie egzamin. Napisz notatkę (50-120 słów) do swojego opiekuna, w której:
- poinformujesz o problemie i poprosisz o odbiór mamy,
- poprosisz o zakup kwiatów i powiesz, gdzie są pieniądze,
-poinformujesz, że kupisz obiad dla całej rodziny i będziesz tak szybko jak to możliwe.
Mark,
My mum ........................................... (wraca) tonight, but I’m having an exam at 5pm. Can you
........................................... (odebrać ją) from the airport? Buy her ........................................... (bukiet kwiatów)
from me as well. The money is left in the ........................................... (koperta) on my desk. I’ll buy
........................................... (obiad) for us and some ........................................... (pączki). Sorry for the
........................................... (kłopot). I’ll do my bestto be asap!
Thanks for your help!
XYZ
...............................................................................................................................................................
Zadanie 2
Jesteś na wymianie językowej w Cambridge i nie wrócisz dzisiaj do domu, bo Twój najlepszy kolega miał wypadek w Londynie. Napisz
wiadomość (50-120 słów) do swojego współlokatorki, w której:
- poinformujesz o problemie i poprosisz o opiekę nad psem,
- poprosisz o podlewanie kwiatków w czasie Twojej nieobecności,
-poinformujesz, że się odwdzięczysz.
Anne,
My friend had an ........................................... (wypadek) in London. I need to go there...........................................
(natychmiast). Can you ........................................... (zająć się) my dog? Take him for a walk
........................................... (dwa razy) a day and give him food from the can. Please ...........................................
(podlej) the flowers as well. ........................................... (Czuj się zaproszona) to a fancy dinner when I’m
back! Call me if you ........................................... (potrzebować) anything! Be back ........................................... (w
piątek).
Thanks!
Zwroty - korespondencja
Przydatne słownictwo: English Class A2+
Przykładowe zadania egzaminacyjne:
Znajmość środków językowych
Strategie Egzaminacyjne
Bank_Zadan_Otwartych.pdf
Tłumaczenie fragmentów zdań
Operon klucz2019
operon2019
Present Contin. edit
Connditionals edit
niespodzianka
Dzięki uprzejmości p. Agaty można powtarzać amteriał:
CZĘSTE REAKCJE:
- Poczęstuj się!
- Jak on się miewa?
- Nieważne!
- Nie mam nic przeciwko.
- Ile kosztuje bilet?
- Czy mogę prosić o zniżkę?
- Jaka szkoda!
- Oczywiście!
- Tak naprawdę … (Jeśli poprawiamy kogoś)
- Proszę bardzo (przy podawaniu)
- Proszę bardzo (po otrzymaniu podziękowania)
- Na zdrowie! (Przy toaście)
- Smacznego!
- Gratulacje!
- Świetnie! Świetna robota
- Czy możesz mówić głośniej?
- Na zdrowie! (Kiedy ktoś kichnął)
- Nie mogę się doczekać wakacji.
- Co grają (w kinie)?
- To jest pyszne!
- Przepraszam za spóźnienie!
- Ostrożnie!
- Pójdziemy na spacer?
- Nie zgadzam się z tobą.
- Witam!
- Do zobaczenia potem!
- Wszystkiego dobrego!
- Dobrej podróży!
- Co masz na myśli?
- Pośpiesz się!
- Nie stać mnie na kupienie nowego samochodu.
- Czy można prosić o rachunek?
- Zatrzymaj resztę.
- Miło z twojej strony.
- Co się stało?
- Czy możesz powtórzyć?
- Czy mogę prosić o rachunek? (restauracja)
KEY:
- Help yourself!
- How is he?
- Never mind!
- I don’t mind.
- How much is the ticket?
- Could I get a discount?
- What a pity!
- Certainly!
- Actually…
- Here you are.
- You’re welcome.
- Cheers!
- Enjoy your meal!
- Congratulations!
- Excellent! Excellent job!
- Could you speak up?
- Bless you!
- I’m looking forward to the holidays.
- What’s on?
- I’m delicious!
- Sorry I’m late.
- Be careful!
- Shall we go for a walk?
- I can’t agree with you.
- Welcome!
- See you later!
- All the best!
- Have a good trip!
- What do you mean?
- Hurry up!
- I can’t afford to buy the new car.
- Can I have the bill, please?
- Keep the change.
- That’s so kind of you.
- What’s the matter?
- Could you repeat?
- Could I have the bill, please?
HOUSE E8grammar task print
Spring verbs print
bank materiałów nr 5
Przeczytaj poniższe zdania. Uzupełnij luki tak aby zachować znaczenie zdania wyjściowego. W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie 3 wyrazy.
1. Tim left home before I got there.
When I got home ……………………………………………………... left .
2. I can’t do anything about it.
I can ……………………………………………………… it .
3. What time is the next train to Warsaw?
Do you happen to know what time the next train
……………………………………………………...?
4. The teacher always asks us a lot of questions.
We are always ……………………………………………………... lot of questions by the teacher .
5. If you don’t hurry up, we’ll be late.
Unless ……………………………………………………... , we’ll be late .
6. They ought to study harder.
They ……………………………………………………... harder .
7. I think he is rude.
In my ……………………………………………………... rude .
8. Emma was so tired. She went to bed.
Emma was so tired ……………………………………………………… to bed.
9. Children mustn’t use scissors.
Children are ……………………………………………………... use scissors .
10.Damien plays the piano every Tuesday.
Damien plays the piano ……………………………………………………… week .
Przeczytaj poniższe zdania. Uzupełnij luki tak aby zachować znaczenie zdania
wyjściowego. W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie 3 wyrazy.
1. Running in corridors is forbidden.
Students aren’t ……………………………………………………... in corridors.
2. People must keep their dogs on a lead at all times.
Dogs ……………………………………………………... on a lead at all times.
3. Tony is such a good player.
Tony plays ……………………………………………………... .
4. You must see this movie!
You have ……………………………………………………... this movie.
5. It’s not a good idea to throw rubbish on the streets.
We ……………………………………………………... rubbish on the streets.
6. There are no apples in the bag.
There aren’t ……………………………………………………... in the bag.
7. All the workers in the office know how to be effective.
Everyone in the office ……………………………………………………… be effective.
8. Reading books is obligatory for all the students.
All the students ……………………………………………………... books.
9. I learned to ride a bike when I was four.
I learned to ride a bike at the ……………………………………………………... .
10.The music is not loud enough.
The music ……………………………………………………... quiet.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz